Priča za sebe: U mreži pripovijesti
Ciklus Priča za sebe nastavljamo filmovima koji tematiziraju načine na koje kroz različite priče i pripovijesti gradimo osobne identitete. U temu nas uvodi Vučja družina, košmarna bajka za odrasle Neila Jordana o djevojčici koja odrasta nadomak šume koju nastanjuju vukovi u ljudskoj koži i ostala zlokobna bića. Nastala prema motivima glasovite zbirke priča Krvava odaja Angele Carter, feminističke i psihoanalitičke revizije klasičnih bajki, Vučja družina je mračna fantazija o tome kako priče oblikuju predodžbe o muško-ženskim odnosima, dobru i zlu, životu i smrti, prepuna zapanjujućih nadrealnih prizora.
Temu nastavlja Nova noćna mora Wesa Cravena, epilog franšize Strava u Ulici brijestova, u kojoj monstruozni Freddy Kruger progoni snove glumaca i filmaša koji su igrali u filmovima iz serijala. Ovaj inteligentni horor spada među najbolja ostvarenja žanra devedesetih, a svojim je postmodernim senzibilitetom i autoreferencijalnošću najavio Vrisak (Scream, 1996), još jedan Cravenov film koji je obilježio desetljeće.
Usamljena zvijezda Johna Saylesa bavi se mitologijom jednog od najvećih američkih žanrova – vesternom. Zaplet pokreće pronalazak kostura korumpiranog šerifa, koji je nekoliko desetljeća ranije nestao u sumnjivim okolnostima. Sayles preuzima motive iz Čovjeka koji je ubio Libertya Valancea (1955), posebice onaj o važnosti kolektivnih mitova kao vezivnom tkivu zajednice, kako bi progovorio o odnosu pištolja i zakona u konstrukciji američke nacije i demokracije.
Temu zaključuju Priče koje kazujemo, remek-djelo suvremenog dokumentarizma u režiji Oscarom nagrađene Sarah Polley. U središtu priče je odnos njezinih roditelja, s posebnim fokusom na majku Diane, koja je svojim nekonvencionalnim životnim odlukama i preranom smrću za sobom ostavila niz neodgovorenih pitanja. Polley koristi obiteljsku arhivu i majstorski je prepleće s igranim rekonstrukcijama, kako bi filmskim jezikom pokazala do koje su mjere naša sjećanja i uspomene tek priče koje kazujemo sebi i drugima i na čijim temeljima oblikujemo vlastiti identitet.
Noviteti: Izazivači
Redatelj Luca Guadagnino, poznat po filmovima kao što su Sve, i kosti, Suspiria i Call Me by Your Name (Skrivena ljubav), na veliki se ekran vraća Izazivačima, kombinacijom romantične i sportske drame u kojoj je još jednom demonstrirao svoje umijeće istraživanja kompleksnih emocionalnih odnosa. Radnja filma smještena je u svijet profesionalnog sporta, a prati trenericu posrnulog tenisača, čiji se životi zakompliciraju kada se na terenu suoče sa svojim bivšim partnerom i najboljim prijateljem.
Kritika je Izazivače jednoglasno opisala kao razoružavajuće seksi ostvarenjem, a posebno je hvalila Guadagninov osjećaj za atmosferu, uzbudljiv scenarij te nadahnute nastupe Zendaye, Josha O’Connora i Mikea Faista u glavnim ulogama.
Ostali Noviteti
Na repertoaru i dalje možete pogledati Savršene dane, novi film Wima Wendersa, nominaran za Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma.
Na repertoaru su i provokativne drame iz Hrvatske i susjedstva: Ekskurzija Une Gunjak, Pamtim samo sretne dane Nevija Marasovića i Zbudi me Marka Šantića.
Od međunarodnih naslova tu su animirana fantazija Dječak i čaplja Hayaa Miyazakija i biografska drama Priscilla Sofie Coppola, koju ćete uz projekciju u ponedjeljak moći pogledati i sljedeće subote na Matineji za odrasle.
Praktične informacije
Filmove iz programa Priča za sebe: Pripovijedanje na filmu pogledajte uz Filmski pokaz, nove rute do vašeg mjesta u kinu! Više o svemu saznajte ovdje.
Ulaznice je moguće kupiti online na www.ulaznice.hr, www.kinokinoteka.hr ili svakodnevno u radno vrijeme blagajne kina. Više informacija potražite na službenoj stranici kina Kinoteka.
Raspored projekcija: KinoKinoteka
Kordunska ulica 1, 10000 Zagreb
kinoteka@centarcesarec.hr
Radno vrijeme blagajne: 1 sat prije projekcije
KONTAKT:
Centar za kulturu i film Augusta Cesarca
sjedište i radionički prostori
Ilica 227, 1. i 3. kat, 10000 Zagreb
info@centarcesarec.hr
Ponosni član: