Program

Merlin je seksualna radnica s dugogodišnjim stažom na beogradskim ulicama. Jednoga dana s ratišta se vraća njezin prijatelj iz djetinjstva Džoni, mladić uzavrele krvi. Merlin i Džoni imaju dijametralno suprotne stavove prema ratu i nasilju: dok ona svoj poziv shvaća kao čin pacifikacije balkanskih momaka, pri čemu na sebe preuzima negativan energetski naboj koji bi se inače srušio na nezaštićene članice i članove društva, Džoni konflikte rješava uz pomoć oružja.

Marble Ass nastao je iz slučajnog susreta Želimira Žilnika i Vjerana Miladinovića / Merlin, koji je statirao u Žilnikovu ranijem filmu Lijepe žene prolaze kroz grad (1986). Miladinović je Žilnika upoznao sa svojim prijateljima s beogradske LGBTQ scene, iz čega je proizašao poprilično osebujan film, koji istovremeno funkcionira kao portret dijela zajednice i antiratna satira na ludilo i shizofreniju devedesetih.

Marble Ass predstavlja nastavak Žilnikove crnotalaske estetike u novim političkim okolnostima: bavi se marginalcima, temama i stavovima koji su isključeni iz dominantnog diskursa, pri čemu ne zauzima viktimizacijski stav kako bi iznudio empatije gledatelja. Pritom s neprofesionalnim glumcima stvara fikcionalne likove utemeljene na njihovim osobnim iskustvima, što u kombinaciji s niskobudžetnim metodama snimanja ostavlja dojam autentičnosti.

Međunarodnu premijeru Marble Ass imao je u Berlinu, gdje je osvojio Nagradu Teddy za najbolji LGBT film festivala. Sam naslov referenca je na Wajdina Čovjeka od mramora (1977), ali i – riječima redatelja  – na „izdržljivost jednog dela tela naših junaka“. U čast njegove protagonistice, koja je preminula u tragičnim okolnostima 2003. godine, osnovan je i Međunarodni queer film festival Merlinka, koji se periodički održava u Beogradu, Sarajevu i Podgorici.