Program

Nakon što im je otac regrutiran tijekom Kosovskog rata i NATO-ova bombardiranja Srbije 1999. tri sestre – Sonja (17), Dragana (15) i Tijana (7) – počinju snimati Hi8 video-dnevnik u svojem domu u Vrnjačkoj Banji. Snimaju jedna drugu kako se šminkaju, beru trešnje, igraju društvene igre i priređuju žurke, upadaju u burne svađe i pomažu majci s kuhanjem. Krhki intimni svijet tinejdžerske svakodnevice jedino je što ih štiti od surove vanjske stvarnosti sastavljene od bombi, sirena i rata. Filmski prvijenac Emilije Gašić priča je o odrastanju koja pulsira životom u kontrastu s ratnim zbivanjima koja narušavaju bezbrižnu adolescentsku svakidašnjicu. Naracija i montaža vješto isprepliću perspektive svih triju sestara, od kojih svaka procesuira minule događaje i sestrinske trzavice na individualan način. Sestre bilježe apsolutno sve i konstantno koriste kameru kako bi jedna drugoj nametnule svoje viđenje stvari – manipulirajući događajima i brišući starije snimke kako bi umetnule nove scene. Gašić stvara kompaktan i višeslojan portret odrastanja u ratno doba koji se oslanja na njezina vlastita sjećanja na djetinjstvo u karanteni: izostanak škole, potmuli zvuk aviona, jezivu jeku sirena za zračnu uzbunu, restrikcije struje, strah za mobilizirane očeve, skloništa, satirične pjesme, prve ljubavi i prve gubitke. No najimpresivniji je način na koji 78 dana uspijeva s dokumentarističkom preciznošću rekreirati izgled, teksturu i poetiku kućnih filmova iz devedesetih, autentično dočaravajući njihovu video-estetiku i spontanu atmosferu. Skrećući pažnju na način na koji kamere posreduju i usložnjavaju odnose među ukućanima, 78 dana funkcionira kao pronicljiva studija iz tehnološke etnografije u kojoj promatramo društvenu dinamiku domaćinstva s jednom dijeljenom kamerom.

*Nakon projekcije održat će se Q&A s montažerkom Jovanom Filipović.