Program

Dane Komljen, banjalučki režiser s berlinskom adresom, formirao je specifični filmski jezik intuitivnim spajanjem elemenata iz znanosti, povijesti, arhitekture i književnosti. Taj se stil često odražava i na tehnički pristup pa tako njegov drugi dugometražni film Afterwater, premijerno prikazan na ovogodišnjem Berlinale Forumu, kombinira snimke digitalne kamere te 16 mm, VHS i Hi8 vrpce. Crpeći inspiraciju od G. E. Hutchinsona – čija su proučavanja jezera utemeljila disciplinu limnologije – kreće u istraživanje i stvaranje vlastitog svijeta, stvarajući film fluidan poput vode. Strukturiran je u tri dijela: u prvom, nekoliko studenata biologije kampira na jezeru u blizini Berlina; drugi dio, sniman na jezeru Zamori na sjeveru Španjolske evocira atmosferu prošlosti, dok završni dio nosi dimenziju znanstveno-fantastičnih filmova iz 1950-ih. Zamamnom atmosferom pojačanom fotografijom Jenny Lou Ziegel i zvučnim dizajnom Jakova Munižabe, Afterwater poziva publiku da uroni u njegov sanjivi, nestvarni svijet.

Projekcija počinje kratkometražnim filmom REFRAKCIJE (HR, 2022, 16 min) autora Vladislava Kneževića.

Analogne fotografije, kemijski procesi i digitalni mikro-animacijski postupci stvaraju međuprostor između fotografskog i filmskog, statičnog i pokrenutog. Forma kao oblik energije transformira pogled. Svaki trenutak za sebe i vječnost u isto vrijeme. Svemir i zviježđa, hladnoća, sumnja i kretanje, slučaj i pokušaj svjesnog loma.