Program

kustosi | curators: Alexander Horwath & Regina Schlagnitweit

 Sa sigurnošću se može pretpostaviti da su za globalni uspjeh knjige Film kao subverzivna umjetnost dijelom bili zaslužni (protu)kulturni pomaci 1960-ih. Vogelova knjiga bila je u skladu s novim idejama društvenog i seksualnog oslobođenja, stavljajući ih također u povijesnu i estetsku perspektivu: film ne bi samo trebao “propagirati” buntovne snage i ličnosti poput – u našem slučaju – Otta Mühla (bečkog akcionista), Abbiea Hoffmana (jednog od osnivača Yippija) ili Wilhelma Reicha (izvornog frojdomarksista i teoretičara seksualne revolucije). On mora postati sila za sebe i osloboditi se okova audiovizualne, narativne i prostorno-vremenske podobnosti.

INTRO: AMOS VOGEL 2003, interview Paul Cronin [isječak: Film kao subverzivna umjetnost: Amos Vogel i Cinema 16 | Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16], 4:7’

 Savršeno igralište za dovođenje industrijskog filmskog sustava u pitanje: Amos Vogel govori o svojoj revolucionarnoj knjizi – i svome izboru ilustracija za prednje i stražnje korice.

 6/64 MAMA I TATA | 6/64 MAMA UND PAPA, 1964., Kurt Kren, 16-mm, boja, bez zvuka | colour, silent, 4’

 Iskonska juha svih budućih upozorenja o neprimjerenom sadržaju, promiješana Krenovom ekstatičnom montažom koja pomalo regresivnu Akciju Otta Mühla pretvara u slatki staccato tišine i sluzi.

 YIPPIE, Yippie Film Collective, 1968., 16-mm, c/b, zvuk | b/w, sound, 13’

 “Demokratska stranka predstavljala je smrt. Stoga su Yippieji odlučili održati festival života tijekom Demokratske konvencije. Vratit ćemo se revoluciji za koji čas, ali najprije…”