kustosi | curators: Alexander Horwath & Regina Schlagnitweit
Sa sigurnošću se može pretpostaviti da su za globalni uspjeh knjige Film kao subverzivna umjetnost dijelom bili zaslužni (protu)kulturni pomaci 1960-ih. Vogelova knjiga bila je u skladu s novim idejama društvenog i seksualnog oslobođenja, stavljajući ih također u povijesnu i estetsku perspektivu: film ne bi samo trebao “propagirati” buntovne snage i ličnosti poput – u našem slučaju – Otta Mühla (bečkog akcionista), Abbiea Hoffmana (jednog od osnivača Yippija) ili Wilhelma Reicha (izvornog frojdomarksista i teoretičara seksualne revolucije). On mora postati sila za sebe i osloboditi se okova audiovizualne, narativne i prostorno-vremenske podobnosti.
INTRO: AMOS VOGEL 2003, interview Paul Cronin [isječak: Film kao subverzivna umjetnost: Amos Vogel i Cinema 16 | Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16], 4:7’
Savršeno igralište za dovođenje industrijskog filmskog sustava u pitanje: Amos Vogel govori o svojoj revolucionarnoj knjizi – i svome izboru ilustracija za prednje i stražnje korice.
6/64 MAMA I TATA | 6/64 MAMA UND PAPA, 1964., Kurt Kren, 16-mm, boja, bez zvuka | colour, silent, 4’
Iskonska juha svih budućih upozorenja o neprimjerenom sadržaju, promiješana Krenovom ekstatičnom montažom koja pomalo regresivnu Akciju Otta Mühla pretvara u slatki staccato tišine i sluzi.
YIPPIE, Yippie Film Collective, 1968., 16-mm, c/b, zvuk | b/w, sound, 13’
“Demokratska stranka predstavljala je smrt. Stoga su Yippieji odlučili održati festival života tijekom Demokratske konvencije. Vratit ćemo se revoluciji za koji čas, ali najprije…”
Kordunska ulica 1, 10000 Zagreb
kinoteka@centarcesarec.hr
Radno vrijeme blagajne: 1 sat prije projekcije
Broj telefona blagajne: 01/5619-189
KONTAKT:
Centar za kulturu i film Augusta Cesarca
sjedište i radionički prostori
Ilica 227, 1. i 3. kat, 10000 Zagreb
info@centarcesarec.hr
Ponosni član: