Program

kustosi | curators: Alexander Horwath & Regina Schlagnitweit

 U programima Cinema 16 Vogel je volio usko povezivati agitaciju, animaciju i avangardnu ​​aspiraciju, pri čemu bi uvijek ubacio određenu akademsku respektabilnost. Filmovi bi preispitivali jedni druge i očekivanja publike. Naizgled stabilan univerzum vrijednosti, odnosa moći i sustava znanja lako bi se urušio i izokrenuo. Predlagale bi se tajne formule za svježe viđenje svijeta iznutra i izvana. Da, ova bi se civilizacija mogla prevrnuti i potonuti. A ako unatoč tome ne očajavamo, to je zato što nas baš ta očajna situacija ispunjava nadom.

 INTRO: AMOS VOGEL 2003., interview Paul Cronin [isječak: Film kao subverzivna umjetnost: Amos Vogel i Cinema 16 | extract: Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16], 4:59’

Amos Vogel u svojoj “uredskoj zemlji čuda”, pretrpanoj slikama, novinskim isječcima, jednom meksičkom statuom, fotografijom muhe. U središtu je rukom ispisana bilješka, pjesma Güntera Eicha, koja je postala njegovim životnim motom: Budi pijesak, a ne ulje.

LJUDI I PRAŠINA | MEN AND DUST, Lee Dick, Sheldon Dick, 1940., 35-mm, c/b, zvuk | b/w, sound, 16’ 

 Nema lijeka, nema nade. Preispitivanje života obitelji rudara olova i cinka u regiji Ozarks koji su oboljeli od silikoze, ali u stilu opere za tri groša. Snimljeno za jedan od najmilitantnijih sindikata u zemlji.

IZOKRENUTI SVJETOVI | VERKEHRTE WELTEN | LIVING IN A REVERSED WORLD, Theodor Erismann, Ivo Kohler, Innsbruck University, 1954., 16-mm, c/b, zvuk | b/w, sound, 11’

 Vogelov omiljeni znanstveni film. Goggle eksperimenti na Sveučilištu u Innsbrucku mogli bi se učiniti šašavima – no izokretanje vidnog polja omogućuje mozgu da se prilagodi novim situacijama i postavlja nova pitanja.

LA FÓRMULA SECRETA, Rubén Gámez, 1965., 35-mm, c/b, zvuk | b/w, sound, 44’ 

Ili: Coca-Cola u krvi. Pop-nadrealistička skica Meksika u režiji Rubéna Gámeza istodobno je kritika servilnosti njegovih sunarodnjaka. Na soundtracku gruba pjesma Juana Rulfa postavlja svijet na svoje mjesto: “Istina je da je teško naviknuti se na glad.”

 IZVANJSKI SVIJET | THE EXTERNAL WORLD, David OReilly, 2010., digital, boja, zvuk | colour, sound, 17’

 Ova Traumarama u obliku niza vinjeta o dječaku koji uči svirati klavir počinje i završava u mraku: “Postoji samo tiha praznina koja se beskonačno širi na sve strane.” Amos bi to razumio, jer poznavao je materijalne, moralne i duhovne praznine. I mogao se smijati unatoč tome.

(tekstovi Alexander Horwath & Regina Schlagnitweit; prevela Marina Schumann)

 

Pri ulasku u prostorije kina Kinoteka obavezno je predočiti EU digitalnu COVID potvrdu, negativan PCR test (ne stariji od 72 sata) ili brzi antigenski test (ne stariji od 48 sati). Više na Odluka – obvezno testiranje.pdf (gov.hr)
Ulazak je moguć osobama kod kojih postoje kontraindikacije za cijepljenje, što se dokazuje liječničkom potvrdom.

Osobe koje nemaju odgovarajuću dokumentaciju, nažalost neće moći prisustvovati programima koji se održavaju u kinu Kinoteka.
Ako ste ulaznice kupili unaprijed, a ne posjedujete EU digitalnu COVID potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz, povrat novca možete ostvariti putem kanala kojim ste ulaznice i kupili.

U slučaju respiratornih problema, temperature iznad 37,2 ili bilo kojih drugih simptoma bolesti, molimo da odgodite dolazak u kino.