Program

Tony Manero je mladić iz radničke obitelji u Brooklynu. Dane provodi zaposlen u trgovini boja i lakova, a noći u lokalnoj diskoteci, gdje kao kralj plesnog podija zarađuje priznanja koja su mu inače uskraćena. Stvari se mijenjaju kada upozna Stephanie Mangano, ambicioznu djevojku koja se želi preseliti na Manhattan – četvrt s druge strane mosta, ali svjetovima udaljenu od oboje.

Groznica subotnje večeri Johna Badhama je pjesmama Bee Geesa (čiji je menadžer Robert Stigwood bio i producent) odrazila vrhunac ere diska, žanra koji je ponikao iz underground klubova kao reakcija na rokersku stigmatizaciju plesne glazbe. Predložak filma – istraživački članak „Plemenski obredi nove subotnje večeri“ Nika Cohna objavljen u New York Magazineu, koji se kasnije pokazao fikcionalnim i ukorijenjenim više u britanskoj negoli brooklynskoj subkulturi, u scenarij je pretvorio Norman Wexler, potpisnik adaptacije Serpica (1973). Angažirani su mahom nepoznati glumci pa je John Travolta s jednim gledanim sitcomom, sporednom ulogom u Carrie (1976) i hit-singlom Let Her In bio najveća zvijezda Groznice. Travolta je sam izveo plesne točke koje su koreografirali Lester Wilson i Deney Terrio, a Tonyja Manera utjelovio je i u nastavku Ostati živ (Staying Alive, 1983), koji je režirao Sylvester Stallone. Tijekom snimanja nije se, međutim, plesalo na Bee Gees, već na numere Stevieja Wondera.

Groznica subotnje večeri bila je veliki hit u vrijeme svoga nastanka: Johna Travoltu katapultirala je u glumačku A-ligu (donijevši mu i prvu nominaciju za Oscara), a od diskoglazbe napravila je međunarodni fenomen. Kritika je hvalila inovativnost redatelja Johna Badhama, koji je intervencijama u pravila klasičnog mjuzikla inaugurirao žanr suvremenog plesnog filma.