Program

Joe Fox vlasnik je velikog knjižarskog lanca, zbog kojeg su mnogi mali privatni knjižari bili prisiljeni staviti ključ u bravu. Jedna od njih je i Kathleen Kelly, vlasnica dućana specijaliziranog za dječju književnost, koji je naslijedila od majke. Iako su u poslovnom svijetu zakleti neprijatelji, Joe i Kathleen noću posjećuju anonimni internetski chatroom „iznad-30“, preko kojeg se zbližuju. No pitanje je bi li se njihova virtualna romansa mogla nastaviti kada bi znali tko se nalazi s druge strane računala.

Romantična komedija Nore Ephron suvremena je prerada klasične screwball komedije Trgovina iza ugla (The Shop Around the Corner, 1940) Ernsta Lubitscha, koja je motiv dopisivanja prebacila u tada suvremeni kontekst internetskih chatrooma – preteče društvenih mreža i dating aplikacija. Film Nore Ephron time je postao prvi studijski film koji internet nije prikazao kao prijetnju, već kao katalizator romantičnog zapleta.

U jednoj sceni Joe komentira: „Kum je I Ching. Kum je zbor svih mudrosti. Što da ponesem na godišnji? Ostavi pištolj, uzmi cannole.“ Kathleen će se s pravom zapitati – što je to s muškarcima i Kumom? Jedan dio popularnosti Kuma među muškarcima vjerojatno proizlazi iz nostalgičnog prikaza tradicionalnih rodnih odnosa te asertivnog i dobroćudnog autoriteta utjelovljenog u liku Vite Corleonea. Joeova fascinacija Puzovim i Coppolinim djelom stoga se može protumačiti i kao nesvjesna žudnja za vremenom u kojem žene nisu bile konkurencija muškarcima na tržištu rada, a dijelom i kao fikcionalna verzija njegove poslovne strategije. Joe je zapravo light verzija Michaela Corleonea: čovjek koji potajno čezne za tradicionalnim vrijednostima koju predstavlja Kathleenina „Trgovina iza ugla“, a koje njegova poslovna strategija sustavno uništava. Imaš poruku stoga zgodno ilustrira kako se nasljeđe Coppolina i Puzova djela proširilo i zaživjelo i izvan granica kriminalističkog žanra.