Program

Metropolis je futuristički velegrad kojim vlada imućna, privilegirana klasa, koja živi lagodnim i bezbrižnim životom. Među njima je i Freder Fredersen, sin vladara Metropolisa. Jednoga dana Freder u svome vrtu ugleda prekrasnu djevojku Mariju, koja ubrzo nestaje u podzemlju. U pokušaju da je pronađe, Freder otkriva naličje Metropolisa: podzemni svijet radnika, čiji mukotrpni rad omogućuje da se kotačići futurističkog grada okreću.

Ekspresionistički klasik Fritza Langa jedan je od kamena temeljaca filmske znanstvene fantastike, a i dalje impresionira veličanstvenim futurističkim setovima i fantazmagoričnim montažnim sekvencama. Paul Verhoeven navodi Metropolis kao jedan od filmova koji je kontinuirao citirao tijekom svoga opusa: u Potpunom opozivu reference su vidljive u konstrukciji zapleta (čovjek kojeg progone vizije privlačne djevojke na Marsu, pokreta otpora kao potlačena radnička klasa na Crvenom Planetu), te u velikom finalu koji uključuje „poplavu“ čitavog radničkog naselja. Verhoeven je izjavio da je pojedine aspekte Metropolisa imao na umu i kad je radio filmove koji ne spadaju pod znanstvenu fantastiku, npr. Showgirls – osim ekspresivnih setova za plesne nastupe i arhitekture Las Vegasa, tu su dakako i plesne točke i lap danceovi čiji erotski intenzitet priziva u sjećanje destruktivni ples robotice Marije.

U Kinoteci prikazujemo rekonstruiranu i restauriranu inačicu Metropolisa iz 2010. godine, s uključenih 25 novih minuta.