Program

Smješten u izolirano planinsko selo u Makedoniji 19. stoljeća, Nećeš biti sama prati Nevenu, nijemu djevojku koju majka čitav život drži izoliranu u špilji. Naime, dok je bila dojenče, šumska vještica Maria poštedjela joj je život, uz obećanje da će se po nju vratiti za njezin 16. rođendan. Po isteku roka, Maria preobražava Nevenu u vješticu i pušta je samu u svijet, gdje će preuzimajući tuđa tijela prvi puta doći u kontakt s drugim ljudima.

Baš kad smo pomislili da je Robert Eggers u Vještici (2015) dao definitivni komentar na „babarogu“ iz pučkih predaja, makedonski redatelj s australskom adresom Goran Stolevski pokazao je da kompleksnost i sadržajnost pučkih predaja o vješticama nije ni izbliza iscrpljena. Njegov redateljski prvijenac Nećeš biti sama inspiriran je motivima iz makedonskog i slavenskog folklora, koje je posložio u maštovitu, upečatljivu i nerijetko dirljivu elegiju o tome što znači biti čovjek. Prelazeći iz tijela u tijelo, Nevena svijet promatra očima žena i muškaraca, bogatih i siromašnih, starih i mladih, pri čemu će na vlastitoj koži učiti o tome kako se doživljaj svijeta mijenja ovisno o točki iz koje ga promatra.

Nećeš biti sama kombinira etnografski žar Sergeja Paradžanova i egzistencijalistički lirizam Terrencea Malicka u priču koja se opire žanrovskim etiketama. Uz dojmljivu fotografiju i glazbu, film se može pohvaliti i izvrsnom glumačkom podjelom sastavljenom od zvijezda europskog filma, među kojima su Noomi Rapace, Anamaria Marinca, Félix Maritaud i Arta Dobroshi, a bio je i australski kandidat za Oscara. Nedugo nakon premijere na Festivalu Sundance, Stolevski je svoj talent ubrzo potvrdio filmovima Of an Age (2022) i Domaćinstvo za početnike (2023), nastalom u hrvatskoj koprodukciji.

Nećeš biti sama zaobišao je distribuciju u domaćim kinima, a prikazivanje u sklopu ciklusa njegova je hrvatska premijera.