Program

Aaron Boone mladić je kojeg progone snovi o Midianu, mitskome gradu u kojem žive čudovišta. No u prave probleme upast će kada potraži profesionalnu pomoć Phillipa Deckera, terapeuta i serijskog ubojice, koji će u Booneu vidjeti idealnu žrtvu koju bi okrivio za svoja zlodjela. Boone pronalazi utočište u gradu iz svojih snova u zajednici naizgled zastrašujućih bića koja su izgradila alternativni svijet skriven od ljudi.

Clive Barker bio je jedan od najistaknutijih autora literarnog horora 1980-ih. Stephen King prozvao ga je „budućnosti žanra“. No za razliku od Kinga, koji je žanrovske elemente koristio kao katalizator za razotkrivanje mračne strane ljudske prirode, Barker se u svom književnom i filmskom radu oslanjao na transformativnu moć strave posežući za kodovima žanra da bi istražio granice ljudskog tijela, užitka i seksualnosti. Od svih velikih horor-autora osamdesetih Barker je senzibilitetom bio najbliži Davidu Cronenbergu, s razlikom u tome da je znanstveni i medicinski imaginarij Cronenbergovih filmova zamijenio elaboriranom mitologijom i fantastičnim svjetovima. Svome kanadskom kolegi odao je počast time što ga je angažirao da odigra ulogu psihijatra i serijskog ubojice Phillipa Deckera u Noćnom sjemenu.

Riječ je o jednom od Barkerovih najpoznatijih ostvarenja, djelu mračne fantastike koje je radikalno izokrenulo način na koji se prikazuje odnos između društva i čudovišta u filmu strave. Barkerova čudovišta nisu zlikovci, nego pripadnici zajednice stjerane na društvenu marginu, a sama čudovišnost proizlazi iz načina na koji ih tretiraju prevladavajuće sile zakona i moći. Barker je dizajn svojih monstruma obogatio referencama na modu i ikonografiju lgbt aktivista 1980-ih, zbog čega ga se često ističe kao jedan od prvih studijskih queer horora, čija se metafora proteže na sve one koji trpe društveno nasilje zbog odbijanja da se prilagode normi. Producente filma zbunila je progresivnost Barkerove vizije, zbog čega je Noćno sjeme u kina krenulo u dvadeset minuta skraćenoj inačici, koja je naišla na slab odaziv publike i kritike. U Kinoteci stoga prikazujemo restauriranu integralnu redateljsku verziju.