Program

Heather Langenkamp glumica je koja se proslavila ulogom Nancy Thompson u Stravi u Ulici brijestova (1984), uspješnoj franšizi horor filmova o ubojici iz snova Freddyju Krugeru. Jedne večeri Nancy sanja da prostetička Freddyjeva rukavica oživljava, ubija članove filmske ekipe i napada njezina sina Chasea. Kada se probudi, shvaća da Chase ima ozljedu na mjestu gdje ga je monstrum zgrabio u snu. Freddy se počne pojavljivati u snovima i ostalih članova ekipe, a Los Angeles pogađa serija potresa.

Zašto volimo gledati horore? Je li riječ o eskapističkoj potrebi za adrenalinskim uzbuđenjima ili je stvar u načinu na koji filmovi strave naše kolektivne, iracionalne strahove prevode u slike, situacije i zaplete s kojima nam se puno lakše suočiti? Jedan od originalnijih odgovora na ovo pitanje dao je Wes Craven, redatelj čije je ime postalo sinonimom za moderni horor, a koji je devedesetih snimio prilično inteligentan epilog svoje najstrašnije kreacije – monstruoznog ubojice Freddyja Krugera.

Nova noćna mora Wesa Cravena sedmo je poglavlje Strave u Ulici brijestova, no više funkcionira kao njegov samostalni metakomentar nego nastavak. Glumci i redatelj ovdje igraju sebe, a kroz Freddyjev prijelaz iz svijeta fikcije u stvarnost Craven postavlja intrigantna pitanja o našoj potrebi da babaroge iz kolektivne podsvijesti hvatamo u mreže priča i pripovijesti.

Ovaj inteligentni horor spada među najbolja ostvarenja žanra devedesetih, a svojim je postmodernim senzibilitetom i autoreferencijalnošću najavio Vrisak (Scream, 1996), kojim je dvije godine kasnije Wes Craven revitalizirao žanr slashera i pokrenuo još jednu uspješnu franšizu.