Program

„Ovo je djevojački vizualni dnevnik. U njemu ona piše o strancima koje je voljela i koji u njezin život unose razna značenja. Oni ulaze bez kucanja i odlaze bez pozdrava. U međuvremenu, približava se Nova godina, kao da se ništa nije dogodilo.“ Jedne vlažne zime u kineskom megalopolisu Hangzhou 22-godišnjakinja Muzi vraća se doma za praznike i naizmjenično igra svoje uloge kćerke, polusestre i djevojke. Jednoga dana prati svoju sestru u školu i upoznaje vlasnika lokalnog bara, oca druge učenice. Ovaj neobični čovjek podsjeti Muzi na starog prijatelja i probudi sjećanje na vezu koja je naglo isprala u zrak. Istovremeno dotični mladić stiže joj u posjet. Lutajući po gradu koji je istovremeno blizak i dalek, Muzi je u potrazi za mjestom gdje bi se uklopila. Naizgled banalne mladenačke peripetije kineska sineastica Zheng Lu Xinyuan transponira u inovativan i osebujan filmski jezik. Njezina znatiželjna kamera u vječnoj je potrazi za neobičnim kutovima snimanja i impresionističkim rukavcima, ali to ne djeluje maniristički i artificijelno već filmofilski zaigrano. Eksperimentirajući s različitim stilskim pristupima Xinyuan stvara portret globalne generacije koja živi u grču suvremenog kapitalizma i bori se s osjećajem inferiornosti i otuđenja. U ovom filmu elipsoidne strukture Muzi se stalno vraća u stan svojeg djetinjstva koji prostorno utjelovljuje limb mladenačkog angsta. Crno-bijela fotografija svojim šarmom priziva rane uratke novog vala, ali egzistencijalistički zanos mladih francuskih intelektualaca transformira se u egzistencijalistički zamor kineskih milenijalaca. Cléo postaje Muzi, melankolija postaje letargija, a flanerština postaje zarobljenost u labirintu. Stvarni svijet i dalje nastoji penetrirati protagonistkinjinu subjektivnost, a iako su urbani krajolici sve sterilniji i sumorniji, kroz niz slučajnih susreta nazire se mogućnost empatije i potencijalno oslobađajuća neurednost života. (Dina Pokrajac)

 

Nagrade i festivali:

Rotterdam International Film Festival (2020) – najbolji film; Hong Kong International Film Festival (2020) – najbolja glumica, najbolji film mladog autora; Transilvania International Film Festival (2020) – najbolja režija; Valladolid International Film Festival (2020) – najbolja fotografija; Taipei Film Festival (2020); Montréal Festival of New Cinema (2020);

International Women’s Film Festival Seoul (2020)

 

Zheng Lu Xinyuan je redateljica bazirana u Hangzhouu, u Kini. Diplomirala je 2017. na školi za filmsku umjetnost, USC i ima MFA iz filmske produkcije. Njezini kratkometražni filmovi selektirani su i prikazani na brojnim prestižnim svjetskim festivalima, između ostalih na Tribeca Film Festivalu, FIRST International Film Festivalu, Bi-City Biennale of  Urbanism/Architecture i China  Independent  Film  Festivalu. Xinyuan kultivira osobnu i osebujnu vizualnu praksu koja istražuje sjecište različitih medija. Oblak u njezinoj sobi pobjednik je ovogodišnjeg Rotterdama i njezin dugometražni prvijenac.