Program

Vinnie Ginetta slijeće u Palermo gdje se od odmazde skriva njegov stariji brat Frank. Frank se prisjeća karijere mafijaškog dona u New Yorku i Vinniejeva vjenčanja s Emmom čiji je otac don Bertolo pripadnik novog vala talijanskih gangstera koji zagovaraju suradnju s Ircima i Židovima te širenje na legalne poslove. Staromodni Frank odbacuje nove vjetrove koji privlače i Vinnieja, obrazovanog povratnika iz Vijetnamskog rata, te pravdu kroji u skladu sa sicilskim tradicijama. Frank saznaje da je Bertolo odgovoran za davni pokolj mafijaša u kojemu je stradao i njegov otac.

Sicilijanska braća jedan su od manje poznatih filmova Martina Ritta, autora niza socijalnokritičkih filmova, koji su često hvaljeni zbog autentičnog prikaza miljea i izvrsnih glumačkih nastupa. U ovome filmu dotaknuo se talijanskog doseljeništva u Americi, razapetosti između vrijednosti starog i novog svijeta te funkcioniranjem organiziranog kriminala. Uvjerljivost proizlazi i iz činjenice da se scenarist L. J. Carlino navodno oslanjao i na vlastito poznavanje mafije. No komercijalni neuspjeh odgovorio je studio Paramount od daljnjeg snimanja filmova na temu mafije, sve do Coppolina Kuma.

Sicilijanska braća dijele mnoge sličnosti s Kumom u smislu likova i zapleta. Frank Ginetta, glava mafijaške obitelji, poput Vite Corleonea nastoji se držati staroga puta usred pojave novih trendova u „poslovnoj praksi“. Njegov brat Vinnie vojni je veteran koji se obiteljskog biznisa klonio u korist visokog obrazovanja – no za razliku od Michaela Corleonea neće mu trebati odmazda da bi se naposljetku priklonio bratu. Tu su i motivi vjenčanja, boćanja i ostalih okupljanja, koji imaju dramaturšku važnosti i preko kojih se oslikava talijanska zajednica u iseljeništvu i na domaćem terenu. Iako glumačka podjela svakako nije rađena s mišlju na autentičnost govora, Kirk Douglas briljira kao požrtvovni obiteljski čovjek tradicionalističkog, ali vedrog i sentimentalnog karaktera, nostalgični gurman i etnički isključivi hladnokrvni ubojica pod višestrukim pritiscima lojalnosti, osvete, zakona i mafijaškog modernizma.