Godine 1928. u Kansasu, Wilma Deanie Loomis i Bud Stamer srednjoškolski su par, koji žele stupiti u intimniji fizički odnos. No ustručavaju se zbog pritisaka koji na njih vrše roditelji, strašeći ih mogućim posljedicama. Napetu situaciju zaoštrit će povratak Budove sestre Ginny iz Chicaga gdje je navodno imala abortus. Nakon što spasi Ginny od pokušaja silovanja na novogodišnjoj zabavi, Bud će – uznemiren onime čemu je svjedočio – prekinuti s Deanie, što će na oboma ostaviti trajne posljedice.
Elia Kazan jedan je od filmaša najzaslužnijih za afirmaciju tzv. metode – seta glumačkih tehnika koje su podučavali Lee Strasberg, Stella Adler i Stanford Meisner, a popularizirali glumci poput Marlona Branda i Jamesa Deana. Tehnike označene ovom etiketom vrlo su različite, no uključuju aktivacije afektivnog sjećanja, psihoanalizu i slične postupke koji pomažu osvijestiti motivaciju te psihološke i socijalne sklopove likova, što je glumcima omogućilo da pozornice i velika platna zabljesnu dotad neviđenom dozom naturalizma.
Na tome tragu nastao je i Sjaj u travi, dojmljiva drama o tinejdžerskoj romansi koja zbog pritisaka okoline, a posebice krajnje konzervativnih stavova prema seksualnosti, biva ugušena već u kolijevci. Emocionalni naboj filma i glumačkih nastupa i danas je dovoljno intenzivan da natjera rumenilo na obraze, a zanimljiv je i kao vjesnik liberalnih promjena koje su oblikovale moralni krajolik druge polovice 1960-ih.
Scenarist William Inge priču je bazirao na poznanicima iz svoje mladosti, a za svoj je scenarij bio nominiran za Oscara, baš kao i Natalie Wood u ulozi Deanie. Warren Beatty, jedna od najvećih filmskih zvijezda druge polovice stoljeća, s ovim je filmom debitirao na velikom platnu.
Kordunska ulica 1, 10000 Zagreb
kinoteka@centarcesarec.hr
Radno vrijeme blagajne: 1 sat prije projekcije
Broj telefona blagajne: 01/5619-189
KONTAKT:
Centar za kulturu i film Augusta Cesarca
sjedište i radionički prostori
Ilica 227, 1. i 3. kat, 10000 Zagreb
info@centarcesarec.hr
Ponosni član: