Program

Južna Koreja, za vrijeme japanske okupacije 1930-ih. Sitni kriminalac Fujivara nastoji se domoći nasljedstva dobrostojeće gospođice Hideko pa nagovara Sook-hee, siromašnu djevojku bez roditelja, da mu u tome pomogne. Plan je da Sook-hee počne raditi kao služavka za Hideko kako bi je uvjerila da se zaljubi u Fujiwaru, prerušenog u bogatog prijatelja njezina ujaka, inače starog perverznjaka koji je namjerava oženiti. No Sook-hee i Hideko uskoro se zaljubljuju, što priču odvodi u neočekivanom smjeru.

Sluškinja je adaptacija neoviktorijanskog romana Varalice (Fingersmith, 2002) velške autorice Sarah Waters, feminističke i queer revizije dickensovske proze, koja je ušla u uži izbor za nagradu Booker. Južnokorejski redatelj Park Chan-wook na prvi je pogled bio netipičan izbor za adaptaciju, no njegov je film naposljetku oduševio sve, uključujući i Sarah Waters, koja je cijenila Parkov režijski zamah i slobodu adaptacije, pri čemu je glavne teme romana predstavio u nešto drugačijem kontekstu.

Park se majstorski oslanja na različite perspektive i njihova nepodudaranja kako bi zabavio trilerskom pričom prepunom obrata, u kojoj se razlika između onoga što likovi vide, čuju i znaju može pokazati fatalnom. Isti postupak Park koristi kako bi subvertirao konvencije gotičkih melodrama, posebice motiv izluđivanja protagonistica (tzv. gaslighting), koje su u ovome žanru često predstavljene kao pasivne žrtve i objekti tuđih makinacija. Rezultat je spektakularna gotička melodrama prepuna erotike, humora, preokreta i psiholoških manipulacija, raskošne režije i s odličnim glumačkim nastupima – u najboljoj tradiciji suvremene korejske kinematografije.