Program

Tri mladića u predgrađu Rotterdama bave se amaterskim motociklizmom, sanjajući o boljem životu. Jednoga dana sreću Fientje, naočitu djevojku koja prodaje jeftinu hranu na štandu pored trkališta, i u nju se zaljubljuju. Njihovi će se snovi uskoro sudariti sa stvarnošću, ponekad i s tragičnim ishodom.

Spetters (nizozemski sleng za frajera ili frajericu) jedan je od najuspješnijih nizozemskih filmova u karijeri Paula Verhoevena, ali i jedan od najkontroverznijih. U matičnoj zemlji uspio je u tolikoj mjeri razgnjeviti čitav spektar društvenih skupina: feministice, homoseksualce, kršćane, osobe s invaliditetom, policiju i novinare – u tolikoj mjeri da su se bijesni građani udružili u „Anti-Spetters koaliciju“, kako bi zaustavili daljnju distribuciju filma. Legenda kaže da je zbog šokantne prirode filma izgubio i mogućnost da režira jedan od nastavaka Ratova zvijezda, za koji su ga Spielberg i Lucas ozbiljno razmatrali.

No kako to s Verhoevenovim filmovima obično biva, nakon što su se strasti smirile, ispostavilo se da Spetters nije ni blizu toliko problematičan kao što se na prvi pogled činilo. Naprotiv, njegov se beskompromisan i neuljepšan prikaz mladeži nizozemske radničke klase uzima kao sjajna i nimalo uljepšana studija klasne predodređenosti, internalizirane homofobije i krize muškosti, dok je lik Fientje najavio prototip ambicioznih i autonomnih žena s agendom, koje su česte nositeljice zapleta u njegovim filmovima.

Spetters je u domaćim kinima distribuiran pod nazivom Seks na motoru.