Program

Program Vizije: Iz Kratke baze 25 FPS-a posvećen je autorima i djelima koji su istraživanjem mogućnosti filmskog jezika pomicali granice medija te ponudili novu perspektivu onoga što sedma umjetnost može biti.

Središnja oblast strukturalistički je klasik Michaela Snowa u cijelosti snimljen kamerom pričvršćenom na robotizirani tronožac, što ostavlja dojam izvanzemaljske sonde koje je sletila na planinski vrh iznad kanadske divljine. Snow na impresivan način demonstrira moć filmskog medija da prepoznatljivost vremena i prostora transformira u hipnotičko iskustvo, u potpunosti lišeno zapleta, likova i dijaloga koje karakterizira klasičnu narativnu kinematografiju. Akerman često ističe Središnju oblast kao film koji je najviše utjecao na njezinu estetiku i odnos prema mediju, a navodno ga je pogledala četiri puta zaredom.

Prije projekcije filma prikazujemo Akermanin kratkometražni film SOBA (La chambre, 1972, 11 min), u kojem je Snowovu tehniku primijenila u interijeru vlastite sobe, inače čestom pozornicom intimnih drama koje će nastaviti istraživati u nastavku karijere.