Program

„Kultni petak“ poseban je program kina Kinoteka namijenjen filmofilima pustolovna duha čiji je filmski ukus otvoren egzotičnom, provokativnom i rubnom filmskom izrazu. Unutar ove programske linije prikazivat ćemo filmske naslove koji su s vremenom izgradili vjernu sljedbu posvećenih štovatelja – mnoge od njih i po prvi puta nakon dugo vremena na velikome platnu.

Jake Scully ambiciozni je glumac, koji zasad uspijeva dobiti samo uloge u hororima B-produkcije. Nakon što ga supruga prevari i izbaci iz stana, glumački kolega Sam ponudi mu da umjesto njega čuva kuću odsutnog poznanika, smještenu u luksuzni dio Los Angelesa. Prilikom razgledavanja stana Sam mu skrene pozornost na jednu od susjednih kuća, čija vlasnica svake večeri u isto vrijeme pred ogledalom prije spavanja izvodi zavodljivi striptiz pred ogledalom. Jake postaje opsjednut njezinim ritualima, ali uskoro shvaća da nije jedini koji prati njezin ples.

Otkriće steadicama sredinom 1970-ih nije izazvalo revoluciju kao što su to učinile mobilne kamere desetljeće ranije, ali je iluziju kretanja pripovijednim svijetom dovela na sasvim novu razinu. Riječ je o stabilizacijskom sustavu za kameru, koji omogućuje postojanost slike u pokretu. Brian De Palma, enfant terrible novog Hollywooda, bio je jedan od prvih autora koji je prepoznao hipnotički efekt koji fluidnost steadicama ima na gledatelja, pretvorivši ga gotovo u svoj zaštitni znak.

De Palma se u svojim filmovima često vraćao nasljeđu Alfreda Hitchcocka, pri čemu je psihoseksualnu patologiju likova iz potkonteksta premještao pod samu svjetlost reflektora. Isto vrijedi i za Striptiz smrti, jedan od njegovih najkontroverznijih filmova, u kojem motive voajerizma i opsesije iz Prozora u dvorište (1954) i Vrtoglavice (1958) majstorski nadograđuje u impresivnu, crnohumornu satiru industrije pokretnih slika. Kao i brojni De Palmini radovi, Striptiz smrti napadan je zbog svog cinizma te eksplozivnog koktela seksa i nasilja, a zbog objektifikacije žena od dijela kritike optuživan je i za mizoginiju. Pritom je međutim lako predvidjeti činjenicu da je Striptiz smrti puno više kritika muške emocionalne i seksualne okljaštrenosti, čak i više nego Hitchcockovi filmovi na koje se referira, pri čemu se kritika proteže i na raison d’être pokretnih slika.

Drugim riječima, riječ je o rijetko subverzivnoj satiri na filmsku industriju, kakva iz Hollywooda neće izaći sve do Kluba boraca iz 1999. Spomenimo i to da je film proslavio Melanie Griffith, donijevši joj nominaciju za Zlatni globus, a ljubitelje synth popa iz osamdesetih razveselit će i posebno gostovanje benda Frankie Goes to Hollywood, čiji kontroverzni megahit „Relax“ prati prekretnicu u samom zapletu filma.

 

Pri ulasku u prostorije kina Kinoteka obavezno je predočiti EU digitalnu COVID potvrdu, negativan PCR test (ne stariji od 72 sata) ili brzi antigenski test (ne stariji od 48 sati). Više na Odluka – obvezno testiranje.pdf (gov.hr)
Ulazak je moguć osobama kod kojih postoje kontraindikacije za cijepljenje, što se dokazuje liječničkom potvrdom.

Osobe koje nemaju odgovarajuću dokumentaciju, nažalost neće moći prisustvovati programima koji se održavaju u kinu Kinoteka.
Ako ste ulaznice kupili unaprijed, a ne posjedujete EU digitalnu COVID potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz, povrat novca možete ostvariti putem kanala kojim ste ulaznice i kupili.

U slučaju respiratornih problema, temperature iznad 37,2 ili bilo kojih drugih simptoma bolesti, molimo da odgodite dolazak u kino.