Program

Kada se imućna sredovječna udovica Cary i naočit mlađi vrtlar Ron zaljube, njihova veza izaziva osudu Caryine zajednice i djece. Pod pritiskom emocionalnih ucjena i „prijateljskih“ savjeta, Cary mora odlučiti hoće li se boriti za vlastitu sreću ili se poslušno vratiti na pravu stranu klasne ograde.

U rukama njemačkog prebjega u Hollywood, Douglasa Sirka, konfekcijska ljubavna melodrama premetnula se u pitku kritiku malograđanskog konformizma i snobizma srednjoklasne Amerike. Provodni je to motiv Sirkova stvaralaštva, čiji je otpor prema prikrivenom despotizmu društvenih konvencija zasigurno bio i refleksija vlastitog iskustva s usponom nacista u Njemačkoj, i jedan od motiva u kojima je Sirkov mlađi sunarodnjak, Rainer Werner Fassbinder, prepoznao srodnu dušu.

Utjecaj dvaju velikana nije bio jednosmjeran. Dok je Sirk uvelike pomogao oblikovati zrelu i najznačajniju fazu Fassbinderove plodne karijere, sam je Fassbinder svojim filmovima 70-ih pomogao revalorizirati i pobuditi novi interes za tada već zanemarenog hollywoodskog buntovnika u janjećoj koži „ženskog“ filma. Štoviše, gotovo dvadeset godina kasnije Fassbinder je u Svi drugi se zovu Ali snimio i vlastitu slobodnu adaptaciju ovog klasika .

Likovi zatočeni stegom društvenih konvencija, kompleksne i emancipirane junakinje koje izbjegavaju crno-bijelu karakterizaciju, obilno korištenje ironije (bilo stilski ili na razini priče) u službi podrivanja licemjernih vrijednosti američkog društva i klasnih podjela te naglašena stiliziranost kroz boju, glazbu i kompoziciju kadra postupci su koje će Fassbinder preuzeti i transformirati u vlastitom opusu, a koji se provlače i kroz ovaj film.

Spomenimo i to da se Jane Wyman, koja je u to vrijeme imala 38 godina i upravo se razvela od Ronalda Reagana, po tadašnjim mjerilima u potpunosti uklapala u lik sredovječne žene čiji je vrhunac prošao, dok je devet godina mlađi Rock Hudson predstavljao glavni mamac za ciljanu žensku publiku.