Program

Program Iz Kratke baze, koji organiziramo u suradnji s Udrugom za audio-vizualna istraživanja 25 FPS, posvećen je naslovima i autorima koji su istraživanjem mogućnosti filmskog jezika i pripovijedanja ponudili novu perspektivu onoga što sedma umjetnost može biti. Stoga smo mu naziv promijenili u Vizije. Prvo ovogodišnje izdanje, U svoja četiri zida, okuplja pet priča o prostoru – interijerima, blagdanskim slavljima, obiteljskim trzavicama i duhovima, u režiji velikana eksperimentalnog filma.

SRETAN ZAVRŠETAK (Happy-End, AT, 1996, 11 min), r. Peter Tscherkassky

Found footage film o oralnim ritualima, o veselim prigodama i vjenčanom paru koji zna kako obogatiti i oživjeti svoju ugodnu bliskost. „Htio sam paru pružiti dostojanstveno uskrsnuće i organizirao sam snimku tako da, vremenski gledano, materijal ide unatrag i sudionici se stalno pomlađuju. (…) Finale se postiže ženinim živimplesom koji kulminira zamrznutim kadrom, a lice joj podjednako izražava i radost i bol. Između likera od jaja i Sacher-torte taština ljudskog postojanja podiže glavu. U konačnici, Happy-End je tragikomedija.“ (Peter Tscherkassky)

DNEVNI BORAVAK (The Living Room, NL, 2011, 8 min), r. Roderick Hietbrink

Dnevni boravak opisuje unutrašnjost tipične nizozemske kuće u nizu po imenu “doorzonwoning” (doslovno “sunce kroz kuću”) koja je postala popularni tip socijalnog stanovanja sedamdesetih i osamdesetih. Karakterističan dnevni boravak proteže se od pročelja pa sve do stražnjeg dijela kuće. Dva golema prozorska okvira sa svake strane povezuju prednje i stražnje dvorište slobodno propuštajući sunce. Krupnim planovima pažljivo su prikazani različiti komadi pokućstva, lončanica, suvenira i drugih osobnih stvari. Tihu atmosferu prekida ulazak golemog hrasta u sobu koji joj destruktivno preuređuje interijer. Dnevni boravak suočava gledatelja s posljedicama događaja i na stablo i na kuću, postavljajući pitanja o njihovu značenju i simbolici u zapadnjačkoj kulturi.

POTREBA ZA PROSTOROM (In Need of Space, NL, 1982, 6 min), r. Bart Vegter

Ovaj apstraktni film, inspiriran glazbom Stevea Reicha, prikazuje rotirajuću kocku fiksnog oblika. Kocka je iste veličine kao filmska sličica te se neprestance i ritmički alterniraju vertikalne linije i plohe boja kocke. Vizualna glazba optičkog užitka.

VALNA DULJINA (Wavelength, CA, 1967, 45 min), r. Michael Snow

Valna duljina multitalentiranog umjetnika i glazbenika Michaela Snowa smatra se remek-djelom eksperimentalnog filma. Stroga demonstracija suženog i koncentriranog pogleda, nastala uz pomoć kontinuiranog zooma, ubrzo je postala službeni zaštitni znak strukturalnog filma, a otada se i često prikazuje.

ZRCALO (Mirror, DE, 2003, 8 min), r. Matthias Müller, Christoph Girardet

Žena, muškarac, gosti na večernjoj zabavi. Postav koji postupno iščezava; ostaci događaja, prazni pogledi koji su izgubili svoj objekt. Zrcalo stvara atmosferičnu sliku „nečega između“, bezimene sfere između pripadanja i izolacije. (Christoph Girardet, Matthias Müller)