Program

John Ferguson Scottie policijski je inspektor, koji se povukao iz posla nakon što je tijekom potjere skrivio smrt kolege. Razlog: napad vrtoglavice izazvan strahom od visine. Jednoga dana u posjet mu dolazi stari prijatelj koji mu nudi neobičan zadatak: treba slijediti njegovu suprugu Madeleine, za koju sumnja da je opsjednuta duhom tragično preminule Carlotte Valdez. Ferguson je slijedi i postaje opčinjen Madeleinenom ljepotom, a nakon što je spasi od pokušaja samoubojstva, ni sam neće biti svjestan vrtoglavosti zapleta u koji se upleo.

Rijetko je koji film do te mjere opčinio publiku, kritiku i filmaše da joj se redovito vraćaju, kao što je to uspjelo Vrtoglavici Alfreda Hitchcocka. Među njezine obožavatelje svrstava se i Chantal Akerman, koja je ovaj Hitchcockov klasik opisala kao film o fetišizmu: pri čemu „drugu osobu ne vidimo, nego je činimo produžetkom samih sebe, reduciramo je i niječemo kako bismo je nahranili vlastitim tjeskobama“. Akerman je ovu Hitchockovu priču o opsesiji, u kojoj kamera postaje produžetak muškog pogleda, i sama citirala u nekoliko intrigantnih naslova iz kasnije faze karijere: Zatočenici (2009) i Almayerovoj ludosti (2011).