Program

Budućnost je stigla. U društvu otupljenih osjeta, bol je postala novi užitak, a otvorene operacije novi su seks. Saul i Caprice umjetnički su par poznat po operacijskim performansima za vrijeme kojih Caprice pred publikom odstranjuje nove organe koje Saulovo tijelo neprestano proizvodi, pretvarajući ga u jedva fascinantno klupko boli i fizičke nelagode, ovisno o posebnim biotehnološkim napravama koje posreduju između tijela i njegove okoline. Birokratska mašinerija pojavi je doskočila na sebi svojstven način, katalogizacijom i registracijom novih organa.

U svom najnovijem ostvarenju Cronenberg se nakon više od dvadeset godina vraća tjelesnom hororu koji mu je obilježio karijeru. Sasvim prikladno, s obzirom na to da je u pozadini priče zagađenost okoliša i ljudskog tijela koja i u stvarnosti nosi zastrašujuća obilježja Cronenbergove fikcije. Klimatske promjene, sveprisutnost mikroplastike u svakoj pori ljudske egzistencije, našim tijelima, hrani, piću… Kroz preobrazbu ne prolazi samo ljudsko tijelo, već i cijela priroda – plodno tlo za kronenbergijanske mutacije i eksperimentiranje granicama fizičke egzistencije.

U anestetiziranom visoko-tehnološkom društvu protagonisti Zločina budućnosti gotovo su izgubili osjet boli, ključan za čovjekovu sposobnost preživljavanja. Pronalaženjem seksualnog i estetskog užitka upravo u boli, Saul i Caprice kao da bježe od izumiranja i otvaraju se prema novim oblicima postojanja. Takvo čovječanstvo ima dva izbora, izumrijeti ili evoluirati, kao da nam poručuje Cronenberg. No njegova evolucija je kao i revolucija, mukotrpna, krvava i puna otpora. Mutacije kojima se ljudsko tijelo počelo prilagođavati novoj okolini istovremeno su predmet fascinacije, fetiša i zazora. S jedne strane oni su koji bi je nasilnim sredstvima ubrzali, a s druge moralni čuvari „prirodnog“ poretka, utjelovljujući potrebu društva za kontroliranjem drugih, drukčijih i stranih tijela. No gdje je granica prirodnog i umjetnog u prirodi koju je čovjek svojim kroćenjem i drugim intervencijama zauvijek promijenio?

Film je svjetsku premijeru imao u natjecateljskom programu Filmskog festivala u Cannesu.