Program

„Kultni petak“ poseban je program kina Kinoteka namijenjen filmofilima pustolovna duha čiji ukus naginje egzotičnom, provokativnom i rubnom filmskom izrazu. Unutar ove programske linije prikazujemo naslove koji su s vremenom izgradili vjernu sljedbu posvećenih štovatelja – mnoge od njih i po prvi puta nakon dugo vremena na velikome platnu.

Amerikanka Lucy Broadhurst naslijedit će veliko bogatstvo, pod uvjetom da se vjenča za Mathurina, sina očeva najboljeg prijatelja, koji živi u izoliranom chateau u Francuskoj zajedno s ocem i djedom. No Mathurin se više zanima za konje nego za svoju buduću suprugu pa dobroćudna Lucy provodi svoj prvi dan u francuskoj provinciji upoznajući se s bizarnim stanovnicima dvorca i legendama koje o njima kruže, uključujući i onu o zvijeri koja vreba iz obližnje šume. Noć uoči vjenčanja i preplavljena dojmovima, Lucy će usnuti neobičan san…

Tijekom 1950-ih i 1960-ih poljsko-francuski redatelj Walerian Borowczyk bio je slavljen kao jedan od najistaknutijih predstavnika modernističke animacije. Zatim se usmjerio na igrani film te snimio neke od najerotičnijih i najbizarnijih ostvarenja sedme umjetnosti koje su ikad ugledali mrak kinodvorana. Riječ je o izrazito senzualnim, duhovitim i vizualno upečatljivim djelima inspiriranima libertinskom prozom i filozofijom, u kojima Borowczyk znalački zaigrano razodijeva svoje glum(ic)e kritizirajući pritom licemjerje sustava koji guše i izvitoperuju ljudsku seksualnost.

Među vrhunce Borowczykova opusa spada Zvijer, adaptacija novele Lokis francuskog romantičara Prospera Mériméea, u kojoj se maestralno spajaju elementi crnog humora, fantazije, gotičke melodrame i horora. Rezultat je vrhunski primjer transgresivne erotike 1970-ih, čembalom uglazbljeni seksualni košmar i nadrealistička komedija manira koja se ne obazire ni na žanrovske odrednice niti na dobar ukus.

Zvijer je desetljećima bila zabranjivana ili prikazivana u cenzorski okljaštrenim verzijama, a uoči Noći vještica u Kinoteci prikazat ćemo njezinu digitalno restauriranu integralnu inačicu, uz napomenu da glazbu Domenica Scarlattija više nikada nećete slušati na isti način. Nemojte reći da vas nismo upozorili!